van Bodegom The movies online

De eerste filmpjes waarin we de verschillende disciplines van Van Bodegom willen laten gaan zien staan online! Op het eigen youtube kanaal van Van Bodegom ziet u diversen projecten, opdrachtgevers, machines en medewerkers die je meenemen in de wereld van Van Bodegom. Er zullen in de loop van de tijd nog velen Oscar waardige meesterwerkjes volgen, bekijk ze meteen op: https://www.youtube.com/channel/UCuQywtwm7NEYH7dOAldat9Q

Kerst-BBQ

Na een jaar hard werken hebben we de laatste werkdag van 2014 afgesloten met een heuse kerst-bbq op het bedrijf. Samen met alle werknemers, inhuurkrachten en hun partners is er onder het genot van een borrel gesproken over wat we allemaal hebben gedaan in 2014 en wat we allemaal nog gaan doen in 2015. 3 barbecues draaiden ondertussen overuren en het omdraaien van het vlees werd door 3man sterk volbracht tot iedereen voldaan was. Een jaar gaat snel voorbij en zo ook deze avond. Iedereen nog een gezond en goed nieuwjaar gewenst. Vanaf 5 januari gaan we er weer vol tegenaan.

Geslaagde controle Co2 prestatieladder

Na een controleaudit blijft van Bodegom gecertificeerd voor de Co2 prestatieladder niveau 3. Met dit certificaat kunnen wij aantonen dat wij als bedrijf onze bijdrage leveren aan het verbeteren van onze leef omgeving, door de Co2 uitstoot te reduceren. Nieuwe investeringen doen we op basis van de nieuwste technieken op het gebied van milieu & energiebesparing, samenleving, ergonomie & veiligheid en duurzaamheid. Lees wat van Bodegom doet op dit gebied onder het kopje Duurzaamheid / Co2.

Stichting 22Q11

Naar schatting worden per jaar in Nederland tussen de 40 en 85 kinderen met 22q11DS geboren. Het 22q11.2 deletiesyndroom is een genetische aandoening. Ieder mens wordt geboren met twee kopieën van elk chromosoom; bij mensen met het 22q11.2 deletie syndroom ontbreekt een deel van een van de twee chromosomen. Het ontbrekende stukje wordt ook “deletie” genoemd en betreft een deel van de lange arm van het chromosoom (“q11.2”), vandaar de wat technische naam “22q11.2 deletie syndroom”, of afgekort: 22q11DS.

Het is pas sinds begin jaren 90 mogelijk om deze diagnose te stellen door middel van genetisch onderzoek. Het is dus feitelijk een vrij recent ontdekte genetische aandoening, waardoor er nog grote onbekendheid over bestaat; zowel bij het grote publiek als ook bij de medische hulpverleners. Gelukkig neemt in de laatste jaren de bekendheid van het syndroom toe, maar er is nog veel winst te behalen. J. van Bodegom en Zn. bv heeft besloten om voor 3 jaar Stichting Steun 22Q11 te ondersteunen als hoofdsponsor. Voor meer informatie over deze aandoening en wat de stichting doet zie: www.steun22q11.nl

We staan er klaar voor

De dikke sneeuwval, opvriezende mist, hagel of ijzel kan ieder jaar weer tot gevaarlijke situaties leiden. Het moment van ingrijpen wordt bepaald door de gladheidcoördinator. Deze zet een belketen in werking om de chauffeurs te mobiliseren. Wanneer ze bij hun steunpunt arriveren vinden ze de strooiers klaar om uit te rukken. Snelheid en perfecte samenwerking is daarbij geboden.
De strooi/ ploegactiviteiten worden voornamelijk verricht in de kop van Noord-Holland en Friesland voor zowel NS, Defensie, lagere overheden en particulieren.

Tweemaal feest

Dit jaar heeft van Bodegom twee jubilarissen in het zonnetje gezet. Frederik is 25 jaar in dienst en dat is een hele prestatie tegenwoordig. In 1989 kwam Fred bij het bedrijf, deze loyale, rustige, toegewijde, harde werker, is uitgegroeid tot een alleskunner die zijn weerga niet kent. Dit is gevierd met zijn collega’s en partners tijdens een heerlijk diner. De andere jubilaris is Patrick, die ook al weer 12,5 jaar in dienst is. Ook Patrick is een duizendpoot maar heeft in het bijzonder een passie voor de motorzaag. Gefeliciteerd mannen!

Duurzaam Doosan duo

Van Bodegom heeft een Doosan mobiele graafmachine type DX140W-3 en een Doosan midigraver type DX63-3 aangeschaft. Beide machines zijn naar specifieke wensen aangepast maar voldoen ook aan de Stage IIIB Europese voorschriften dankzij de toepassing van EGR (Exhaust Gas Recirculation, uitlaatgasrecirculatie) en DPF (dieselpartikelfilter). In combinatie met het e-EPOS elektronische regelsysteem, presteert de motor maximaal wat betreft geleverd vermogen en brandstofbesparing.

Hondsbossche zeewering

De combinatie van Oord/Boskalis werken aan de laatste zwakke schakel van Nederland. Het project omvat zandsuppleties voor het aanleggen van strand en duinen. In opdracht voor van Oord/Boskalis onderhoud van Bodegom het dijklichaam van de Hondsbossche / pettemer zeewering. Maaien, harken, persen op een deel van dit unieke project. Ook alle opgangen, fietsenstallingen, picknickplaatsen en obstakel worden netjes bijgemaaid. Doordat er op de zeewering de beschermde Bijenorchis is waargenomen worden afgezette delen van de dijk later gemaaid zodat de plant de kans krijgt om te bloeien. Een mooie klus die veel bekijks heeft van de vele toeristen.

Aanstormend talent Thomas Rinia

Van Bodegom sponsort atleet Thomas Rinia uit Wieringerwerf die dit jaar (2014-2015)  zichzelf  nog verder wil blijven ontwikkelen. Het doel voor Thomas dit jaar: ‘Mijn topsportkennis wil ik verder vergroten. En door keihard en gedisciplineerd trainen dit seizoen weer alles uit mezelf te halen. Ook ga ik er weer keihard aan werken om technisch weer zoveel mogelijk te verbeteren. Door met deze punten hard te gaan werken wil ik mijn persoonlijke records verbreken en deelnemen op NK’s! ‘ De start van het seizoen verloopt goed en wij hopen dat dit zich voortzet. Volg de sportieve prestaties van Thomas ook op; https://nl-nl.facebook.com/thomasrinianl of op www.thomasrinia.nl

AdBlue systeem op MF6615

Bij de aanschaf van een nieuwe MF6615 is gekozen voor het Adblue systeem. AdBlue wordt in een afzonderlijke tank op de trekker meegenomen. Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. De bij de verbranding gevormde stikstofoxiden worden omgezet in elementair stikstof en water. Het verbruik van AdBlue is 3 tot 5% van het dieselverbruik. Zowel de stikstof en het water zijn natuurlijke bestanddelen van de lucht die wij dagelijks inademen. Hierdoor, kan de hoeveelheid schadelijke oxiden in de emissie met 85% worden verminderd. Schone lucht en waterdamp verlaten de uitlaatpijp. Bijvullen van AdBlue kan plaatsvinden bij het vullen van de brandstoftank en er is geen extra handeling voor nodig.