Tractorpulling Assen

Niks te doen op goede vrijdag? 25 en 26 maart is er in de TT hal in Assen een truck en tractorpulling evenement. Op twee wedstrijdbanen wordt er in diverse klassen gestreden om een podiumplaats. Van de standaardklasse tot de supersport. Ook zullen er een groot aantal trucks aan de start verschijnen van dit spectaculaire indoor pulling-evenement. De TT Hall Assen is de eerste indoor locatie in Nederland waar een zogenaamde ‘Full Pull’ gereden kan worden. Bij een Full Pull moet er 110 meter getrokken worden. Met een totale lengte van 190 meter is de TT Hall uitermate geschikt voor een tractorpulling evenement en ook uniek in zijn soort. Indoor Tractorpulling Assen is op vrijdag 25 maart te bezoeken vanaf 17.00 uur en op zaterdag 26 maart vanaf 14.00 uur.

Goed gesprek op het werk

Stagebegeleidster Karin van het Regius college Schagen, onze eigen leermeester Henk en stageloper Dani houden een evaluatie van de afgelopen periode. Tijdens dit korte werkbezoek bij het drainagespuiten zijn we tot de conclusie gekomen dat Dani  goed bezig is en dat we er nog een periode aan vastplakken.

Geslaagde VCA/ISO audit

De controle audit voor VCA** norm 2008/5.1, ISO 9001: 2008 is weer met succes afgerond. VCA staat voor Veiligheid, Gezondheid en Milieu (VGM) Checklist Aannemers en is bedoeld om de organisatie veiliger te laten werken en het aantal ongelukken te verminderen. Het VCA**-certificaat staat dus garant voor een structurele beheersing van de aannemersveiligheid. DISO 9001 is een norm die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie. Het bewaken en verbeteren van kwaliteit, veiligheid en service is hiermee een vanzelfsprekend onderdeel van ons dagelijks werk. Meer informatie hierover onder het kopje certificeringen.

It Giet Oan op de Weissensee

Als de Elfstedentocht dit jaar niet naar Friesland komt, dan gaat de echte Fries wel naar de alternatieve Elfstedentocht in Oostenrijk! Collega Folkert uit Arum trok dit jaar met thermo ondergoed, een tros bananen en een paar schaatsen richting Weissensee om daar de klus te klaren. Het ijs was in goede staat, het weer perfect; It Giet Oan! Folkert deed de 200 km in 20 ronden, met een gemiddelde snelheid van 25.96 km/h, werd 91ste van de 1123 deelnemers en deed dat in een knappe tijd van 07:42:15. Met als beloning spierpijn, een oorkonde voor aan de muur en een groots gevoel van trots en voldoening.

 

Winterseizoen

De vlootschouw van ons strooimaterieel voor het komend winterseizoen is weer geweest en we staan er weer klaar voor. De dikke sneeuwval, opvriezende mist, hagel of ijzel kan ieder jaar weer tot gevaarlijke situaties leiden. Het moment van ingrijpen wordt bepaald door de gladheidcoördinator. Deze zet een belketen in werking om de chauffeurs te mobiliseren. Wanneer ze bij hun steunpunt arriveren vinden ze de strooiers klaar om uit te rukken. Snelheid en perfecte samenwerking is daarbij geboden. De strooi/ ploegactiviteiten worden voornamelijk verricht in de kop van Noord-Holland voor zowel NS,  lagere overheden en particulieren.

Maai-harkcombinatie

Na jaren trouwe dienst is het tijd voor pensioen voor de New Holland M100 maai-hark combinatie.  Zijn opvolger is de Mc Cormick  X7.660. Met de combinatie wordt het riet afgeknipt en meteen naar boven geharkt. Hierdoor kun je constant langs de sloot blijven rijden, en hoef je niet stil te staan zoals bij de maaikorf, wat deze combinatie heel efficiënt maakt.  De nieuwe Mc Cormick is voorzien van een nieuwe 6,7 ltr FPT ‘Betapower Fuel Efficiency’ zescilinder turbo motor met common rail injectiesysteem. De motor voldoet aan de Tier 4 Interim emissie-eisen met behulp van het SCR-systeem, een uitlaatgas nabehandelings technologie die de uitstoot vermindert, zonder afbreuk te doen aan prestaties van de motor en ook nog eens brandstof bespaard. Het gietijzeren chassis waarin de motor opgehangen is, helpt om het geluid en trillingen in de cabine te verminderen. De cabine is speciaal ontworpen om de bestuurder een veilige, functionele en ergonomische werkomgeving te beiden.

Co2 hercertificatie niveau 3

Na een geslaagde hercertificatie blijft van Bodegom gecertificeerd voor de Co2 prestatieladder niveau 3. Met dit certificaat kunnen wij aantonen dat wij als bedrijf onze bijdrage leveren aan het verbeteren van onze leef omgeving, door de Co2 uitstoot te reduceren. Nieuwe investeringen doen we op basis van de nieuwste technieken op het gebied van milieu & energiebesparing, samenleving, ergonomie & veiligheid en duurzaamheid. Lees wat van Bodegom doet op dit gebied onder het kopje Duurzaamheid / Co2.

Reform Metrac H8 X

De nieuwe  Reform Metrac H8 X is onlangs geleverd! De Reform Metrac is een speciaal ontwikkeld voertuig voor steil en ruw terrein om hierin het landschapsonderhoud zo optimaal mogelijk te kunnen beheren. De machine kenmerkt zich door de modernste techniek, hoge duurzaamheid en bedieningscomfort. Deze krachtige maaitrekker is voorzien van een nieuwe turbodieselmotor van 81,5 Pk met een koppel van 340 Nm. Dankzij de Stage 3B motor met dieselpartikelfilter stoot deze Metrac minder schadelijke stoffen uit en is dus beter voor het milieu.  Hoge aslasten en een uitstekend hefvermogen zorgen ervoor dat deze machine bij de meest veeleisende toepassingen ingezet kan worden.

Top timmer evenement

Ook dit jaar was er weer een huttendorp in Hoorn met ruim 750 kinderen en 140 enthousiaste jongeren als begeleiding. Voor veel kinderen een mooie vakantieweek, kijk maar eens op www.huttendorp.nl. Wat ons betreft tot 2016! Deze lekkere taart kregen we als bedankje voor de geboden hulp.

Heen en weer

Veerpont Buitenhuizen vaart over het Noordzeekanaal en vormt een verbinding tussen Buitenhuizen N246 en Spaarndam N202.  Een noodzakelijke verbinding tussen het noordelijk en het zuidelijk deel van Noord-Holland. Onze mannen maken dan ook regelmatig gebruik van het pondje en zoals te zien op de foto is hij soms even helemaal van ons. En als de pont zo lang was als de breedte van de stroom. Dan kon hij blijven liggen, zei me laatst een econoom. Maar dat zou dan weer lastig zijn voor het rivierverkeer. Zodoende is de pont dus kort en gaat hij heen en weer, aldus Drs. P in 1973.